@zeitschlag in short

About

My name is Nathan. By day, I’m an iOS programmer, a cyclist, a conference organizer, an independent mind, trying to be a decent human being. By night, I’m basically the same, without getting paid as an iOS programmer. Together with a very good friend of mine I host a German-speaking podcast called Codestammtisch. Besides that — and this blog — I run two other blogs. One is in English about tech and programming related things, the other one is a more general, more personal blog in German.

I live in Berlin, Germany. I’m a white, cis, hetero male and I wish everyone had my privileges. I do speak both English and German.

Über mich

Mein Name ist Nathan. Tagsüber verdiene ich meine Brötchen als iOS-Entwickler. Ich bin Fahrradfahrer aus Überzeugung, organisiere Barcamps und versuche einfach, ein guter Mensch zu sein. Wenn ich keiner Erwerbsarbeit nachgehe, programmiere ich trotzdem Software, organsiere Barcamps und versuche ebenfalls, ein guter Mensch zu sein, nur halt ohne dafür bezahlt zu werden.

Gemeinsam mit einem guten Freund podcaste ich beim Codestammtisch über Themen aus der Softwareentwicklung. Daneben betreibe ich noch einen englischsprachigen Tech-Blog und blogge unter bullenscheisse.de.

Ich lebe in Berlin, bin männlich, weiß und hetero und will, dass alle Menschen die gleichen Privilegien wie ich haben. Ich spreche Deutsch und Englisch.